اخبار روزفناوری

اپل به رتبه ششم در فروش گوشی‌های هوشمند چین سقوط کرد، زیرا آیفون با رقابتی بسیار زیاد از هواوی، ویوو و غیره مواجه است.

اپل به رتبه ششم در فروش گوشی‌های هوشمند چین سقوط کرد، زیرا آیفون با رقابتی بسیار زیاد از هواوی، ویوو و غیره مواجه است.

اپل در چین چندان خوب عمل نمی کند و بر اساس آخرین اعداد یک شرکت تحقیقاتی، این شرکت برای اولین بار پس از چندین سال به زیر رتبه پنجم در منطقه سقوط کرده است. نتایج سه ماهه دوم نشان می دهد که اپل اکنون ششمین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در چین است که با برندهای چینی مانند Huawei، Oppo، Vivo و غیره رقابت می کند.

اپل جایگاه ششم را در مجموع محموله‌های گوشی‌های هوشمند چین تضمین می‌کند و از گوشی‌هایی مانند هواوی، اوپو، ویوو و غیره عقب‌تر است

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است و همچنان به ارائه تبلیغات و تخفیف برای آیفون ادامه داده است، اما فایده ای نداشته است زیرا سهم بازار این شرکت از 16 درصد به 14 درصد کاهش یافته است Canalys. فروش گوشی های هوشمند این شرکت در منطقه نسبت به سال گذشته حداقل 6.7 درصد کاهش یافته است و دلایل زیادی برای این امر می تواند وجود داشته باشد. به عنوان مثال، رقابت در منطقه به تدریج افزایش یافته است، و فقدان نوآوری در طراحی نیز می تواند به سقوط کمک کند.

به طور خاص، هوآوی به عنوان یکی از برندهای پیشرو در منطقه ظاهر شده است و پردازنده های مبتنی بر Kirin این شرکت به تدریج نسبت به تراشه های سری A اپل بهتر می شوند. به گفته این شرکت تحقیقاتی، مجموع محموله های گوشی های هوشمند در چین نسبت به سال گذشته در سه ماهه دوم 10 درصد افزایش یافته است و تا 70 میلیون دستگاه فروخته شده است. Vivo با 13.1 میلیون دستگاه، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و 19 درصد از سهم بازار خود را تامین کرد، در حالی که Oppo در همان بازه زمانی 11.3 میلیون دستگاه را به دست آورد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

Honor با 10.7 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت و هواوی که در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است با 10.6 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت. شیائومی بازی خود را ارتقا داد و 10 میلیون دستگاه را به فروش رساند و وارد رتبه 5 برتر شد، اما اپل نتوانست این کاهش را ایجاد کند زیرا تنها توانست 9.7 میلیون دستگاه آیفون را در چین جمع آوری کند.

با رقابت شدید بین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی در چین، اپل با فشار بسیار زیادی مواجه است و در نتیجه به زیر پنج رتبه برتر سقوط کرده است. همانطور که گفته شد، اپل آیفون را با مجموعه تخفیف‌ها و پیشنهادات تبلیغ می‌کند، اما همچنان اینطور بود. نمی تواند جایگاهی در بین پنج تیم برتر کسب کند. با این حال، اگر تبلیغات نبود، اعداد اپل می‌توانست حتی کمتر از الان باشد. می توان نتیجه گرفت که این منطقه برخلاف بازار آمریکای شمالی که سنگر اپل است، رقابت شدیدی در بازار چین دارد.

d8a7d9bed984 d8a8d987 d8b1d8aad8a8d987 d8b4d8b4d985 d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 daafd988d8b4db8cd987d8a7db8c d987d988d8b4d985d986 66a4cc9d01a95

با رشد شرکت‌های محلی در منطقه، بازگشت اپل به پنج رتبه اول حتی سخت‌تر خواهد بود و Apple Intelligence می‌تواند آن را تغییر دهد. با این حال، ویژگی های هوش مصنوعی اپل در ابتدا فقط به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود، به این معنی که تقاضای آن در چین تا زمانی که اپل زبان را به روز نکند، محدود خواهد بود. ما شما را در جریان آخرین اخبار قرار خواهیم داد، پس حتما نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا